وی حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران در جشن‌های انقلاب را عامل تقویت روحیه مردم در مقابله با دشمن دانست و افزود: ما شهدای بسیاری در راه کشور و انقلاب داده‌ایم و خانواده‌های شهدا پاسداران خون‌های این عزیزان هستند.

رئیس انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل بیان کرد: در مجموع تعداد شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی ایران و عراق 191 هزار و 719 نفر تخمین زده شده است.

حامدی تصریح کرد: حدود پنج سال پیش روزنامه ایران شاید برای نخستین بار در ویژه نامه هفته دفاع مقدس خود، آمار کل شهدای جنگ ایران و عراق و شمار شهدای انقلاب اسلامی را به نقل از بنیاد شهید انقلاب اسلامی منتشر کرد و مشخص شد در جنگ تحمیلی 172 هزار و 56 نفر در درگیری با دشمن و 15 هزار و 959 نفر در بمباران شهرها به شهادت رسیده‌اند که در مجموع، شهدای گلگون کفن جنگ به 188هزار و 15 نفر بالغ می‌شود.

وی اظهار کرد: تعداد کل شهدای انقلاب نیز از سال‌ 42 که 15 خرداد مبدا نهضت اسلامی و آغاز کشتار وسیع مردم تلقی می‌شود تا سال 57، بالغ‌ بر 3 هزار و 164  تن‌ می‌‌شود.

رئیس انجمن اسلامی همسران و فرزندان شاهد استان اردبیل افزود: البته‌ این‌ رقم‌ فقط‌ شامل‌ آنهایی‌ است‌ که‌ در بنیاد شهید پرونده‌ دارند و با توجه‌ به‌ گسترده‌ جغرافیایی‌ این‌ بنیاد و نیز گذشت‌ بیش‌ از سه دهه‌ از انقلاب‌ در آن مقطع، ممکن‌ است‌ فقط‌ نام‌ تعداد‌ بسیار کمی از شهدا‌ ضبط‌ نشده‌ باشد.

حامدی گفت: فرزندان و همسران و خانواده‌های شهدا الگوهای جامعه اسلامی هستند و حفظ احترام یکدیگر و احترام به عقاید دیگران لازم و ضروری است.

جبرائیل کاظمی، فرزند شهید نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به گزارشی ارائه شده، در تحلیل بخشی از بیانات امام خامنه‌ای در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره)، «امسال به دلیل یاوه‌گویی‌های برخی از دولتمردان آمریکایی و غیرآمریکایی، مردم احساس می‌کنند که دشمن در حال کمین گرفتن و درصدد دشمنی هستند و به همین علت،به حول قوه الهی، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال از همیشه گرم‌تر و پرشورتر خواهد بود و همه خواهند آمد».

وی افزود: 40 سال است که مردم پاسخ پیشنهادهای رفراندم را با حضور گسترده در صحنه‌های حماسی همچون راهپیمایی‌های 22 بهمن ماه با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل داده و مشت محکمی بر دهان این یاوه گویان زده‌اند.

کاظمی تصریح کرد: امسال نیز به کوری دشمنان نظام و اسلام همه پای آرمان‌های این انقلاب ایستاده و در راهپیمایی‌ها حضور پرشور خواهیم داشت.

رقیه جعفری همسر شهید نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به این آیه قرآنی که خداوند متعال فرموده ‌اند:«ولایَطؤون مَوطئاً یَغیظُ الکفّار... الاّ کُتب لهم به عَملٌ صالح» که هیچ حرکت دسته جمعى که کفّار را عصبانى کند، صورت نمی‌گیرد مگر این که براى آن، پاداش عمل صالح ثبت می‌شود.

وی افزود: راهپیمایى‏ هایى که دشمنان اسلام و مسلمانان را عصبانى کند، عمل صالح است و این راهپیمایى‌ها به ویژه که از طریق وسایل ارتباطى و ماهواره‌‏ها منعکس می ‌شود نوعى حضور در صحنه، عبادت دسته جمعى و امر به معروف و نهى از منکر عملى و عامل تقویت روحیه مردم و مقابله با دشمن است و شرکت در راهپیمایی وظیفه همگانی است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.